Thursday, August 6, 2009

kisah kemaafan

salam..
hari nie aku terbaca plak komen dari seorang pembaca blog aku nie..
katanya.. mohon maaf..
hmmm

Kazuma_dono said...

ouh... saya rase saye tau sape kah gerangan yg saudara maksudkan itu... jd saya pon dah lost contact dgn si polan yg saudara kata kan itu... saya slalu dikongkong olehnya dgn protokol yg entah ape2... jd sekali lg saya memohon maaf kepada saudara terhadap kekurangan sopan saya terhadap saudara... terima kasih...

ini.. komen dia..
kenapa dia bagi komen macam nie

apakah dia dah termakan cili.. dan rasa pedasnya..
itulah dek..
memberi pandangan biarlah sopan dan nampak bermaruah..
jangan main bagi je..
kalau dah hebat sangat.. tunjukkan kuku..
bukan bercakap belakang belakang
macam mana bangsa nak maju..

hmm
aku pun tak penah jumpa mamat nie
tapi aku tahu dia hebat
sebab dah bertahun tahun katanya study puisi "deklarasi kemerdekaan"
aku pun baru je belajar belajar masuk bertanding
entah kenapa rezeki aku plak tahun nie kat KL..
tahun depan.. tak tahu rezeki sapa
yang penting
senantiasa merendah diri dan cuba belajar dari yang pandai
tak salah belajar dan cuba merendah diri..
kalau angkuh dan sombong
ilmu memang susah nak lekat

so.. aku tak kisah komen mamat nie..
sebab aku tahu .. apa yang dia rasa memang betul
sebab mungkin dia RASA dia betul..
so.. betul la..
tak ada siapa nak menafikan HAL kita untuk berkata
sebab kita duduk kat negara demokrasi..

apa yang aku fikirkan..
adalah senantiasa belajar dari semua orang
sebab ilmu itu.. boleh ditimba dan kita kena timba sendiri
bukan diwasiatkan..
jadi.. seronok jugak bile baca komen orang lain tentang diri aku
at least mamat nie jujur..

No comments: