Tuesday, September 8, 2009

Internet dah Tak ada sekejap..


salam..

kat opis nie .. ada renovation plak..

terpaksa internet hilang sat

aku plak g melepak tempat saiful.. ngan zul

nasib diorang nie sambut tetamu dengan tangan terbuka..

saiful.. ada bagi aku movie ala ala perkauman sikit

sesuai ditonton..

aku nak tengok..


balik nie aku nak buka kat ampang

pastu nak balik PJ balik .. ye la.. nak amek bubur caca yang mak aku yang buat..


aku sibuk sikit nie..

next week ada jemputan buke puasa..

10 hari bulan.. ada program buke poser..

kat


UKM je.. dah ada 3 jemputan sajak,..

kat tempat lain nie.. ada jugak..

lepas raya nanti pun ada job amek gambar dengan jemputan sajak..

tak sangka ada plak banyak jemputan sajak..

sampai nak ke RIAU.. aku ngan lola terpilih jadi wakil MALAYSIA untuk baca sajak..

cume sajak tu aku tak dapat lagi..

TQ lola sebab selalu ingatkan aku pasal RIAU..

lepas raya nie pun ada pertandingan PANTUN antara kementerian..

berdebar jugak tahun nie..

kalau saringan aku nak spontan je la.. malas nak pakai kertas..

nak buat ala ala MAKUM zaman dulu dulu..

oklah..

aku tak leh lama.. sebab housemeet aku dah tunggu kat UMAH.. nak balik ampang..

3 comments:

Azree Ariffin said...

salam...
..tumpang tanya wahai senior MAKUMku. Tahun depan UIA akan menjadi hos pesta pantun MAKUM, insyaAllah. Nak tanya pendapat, lebih elok kekalkan penggunaan kertas atau kembalikan format spontan? Sebarang cadangan akan dipertimbangkan.

Koleksi Tupperware said...

Pantun MAKUM spontan sentiasa yang TERBAIK dan aku sangat setuju SPONTAN dikekalkan.. ia mendewasakan pemantun..

Syamputra Razali said...

azree.. tak ada bezanya pelajar dulu ngan sekarang..

kalau dulu, kami bertungkus lumus mencari kaedah berpantun spontan dan setelah berhempas pulas dan berguru dengan sipoo kami serta minat yang mendalam.. pantun tu jadi mainan lidah..

kalau guna kertas..
masih ditahap sekolah menengah yang dah siap jawapan dan tak menguji minda..

memang abang rasa 100% spontan.. setiap universiti pasti ada pemantun dan akan malu kalau tak hantar wakil..

azree jadi pengarah program ke?

abang akan support yang mana boleh kalau diminta..

tak nak la nanti dikata parasit plak dalam pertandingan.. heheheh