Wednesday, November 25, 2009

Roslan madun






















































salam..
ini adalah idola aku untuk dendangan lagu rakyat
memang merdu dan hebat..
aku mula mengenali encik roslan nie masa kursus pemilihan fasilitator..
alunan gurindam dan selokanya buat aku rasa bangga
ada juga insan yang masih membela warisan dan keunikan irama puisi tradisional kita..

aku masih ingat bile semaja dengan encik roslan..
dia ramah dan tak peah bangga dia..
memang low profile..
aku betul betul kagum dengan dia..
bak kata orang
memang cd album dia tu.. aku dok pasang setiap hari kalau keluar
memang tak penah jemu..

masa program sastera nie
yang mana melibatkan peserta luar negara..
kami.. aku, lola, apez, rusdan dan mirul.. kami buat persembahan tentang jenis puisi..
puisi moden dan puisi tradisional yang terdiri daripada syair, gurindam,nazam dan seloka..
kami pentaskan dalam masa 12 minit nie dalam bentuk sketsa..
cukup seronok..

tq pada kengkawan dan suhana dan mazalina dari DBP..

p/s.. peluang berpuisi tak penah putus..

No comments: