Sunday, August 15, 2010

Tidak Salah Berundur

salam..
inilah masa yang sesuai nak tulis
dalam keadaan yang tenang sebenarnya banyak keje yan perlu aku lakukan..
tapi aku cool jer..

petang nie.. aku nak setelkan semua keje opis..
pastu nak call supervisor aku kat UKM.. dan mula buat tesis..

ptg nie jugak nak mengemas umah..
nak dapatkan kembali suana yang baru kat umah aku..
supaya aku boleh bersemangat nak keje..

aku nak berpuisi sikit..
tentang tajuk

"Tidak Salah Berundur"

langkah ini sudah setahun mengatur jejaknya
aku meniti gerak dan menghalakan geri
pada kesudahan garisan kehidupan
yang entah bila pemutusnya

Meletakkan sejarah dihadapan
sebenarnya memerlukan kekuatan
aku saban hari terbelengu
dengan kehidupan silam
yang pernah bahagia

Membayangkan hari esok
tidak salah aku kembali berundur
dan melihat langit diluar
cerah ataupun mendung
kedua - keduanya memerlukan
aku memegang payung
kerna keduanya
menuntut aku bersedia
sebelum terbuang

syam
pj
16/8/2010

No comments: