Tuesday, November 2, 2010

RoadShow Tupperware Jusco Setiawangsa

salam..
hari kedua aku sertai roadshow michelle memang letih tapi banyak yang aku belajar
1. susahnya nak bagi pamplet @ katalog
2. payahnya nak ajak orang jadi ahli
3. sukarnya nak dapatkan info setiap orang..

semuanya negetif dan boleh buat aku down..
tapi bile aku fikir beberapa perkara.. aku naik semangat
1. tak susah nak bagi  pamplet kepada orang yang ada prospek.. yang tak nak.. biarlah dia..
2. tak payah pun nak ajak orang jadi ahli.. kalau dia berminat hasil explaination aku nie..
3. tak sukarpun nak dapatkan butir diri dia.. kalau kena gaya dan hemah serta budi bahasa kita

benda yang positif kalau kita terus telan.. boleh meracuni kita
kita iktiyar dan mencuba..
lihatlah hasilnya
Allah akan membuka jalan orang yang sabar, tawal dan iktiyar..
cubalah !!

No comments: