Tuesday, September 1, 2009

Ambang Merdeka - Sayembara


salam merdeka..
ini kisah malam sening iaitu hari ahad
aku dijemput untuk baca puisi merdeka sebelum kul 12 malam
memang agak letih sebab petang tu nak buat rehersal lagi
hmm
memang rasa bangga sebab aku baca puisi kat dewan KONVO UKM
memang rasa bangga tak terkata la..
heheheh
aku bawak puisi deklarasi kemerdekaan
memandangkan puisi nie jurulatih aku yang pilih.. MADAN..
aku baca dengan all outnyer
pasti yang baca cuma 4 orang jer..
aku yang kemuncak plak tu
walaupun aku tak der la dikenali sangat sebab bukan juara kebangsaan
tapi pada malam tu ada dapat 3 jemputan baca sajak..
aku pilih UKM sebab tempatnyer besar dan ada ambang merdeka plak tu..
memang meriah dan seronok tengok cendiakawan UKM berkumpul..
balik dari UKM.. encik bong diani belanja minum kat cheras
bong diani nie orangnyer cukup matang dan idea dia sangat jelas dan seronok berbual dengan dia..
bile madan dan ngantok..
kami beransur dan aku balik kat ampang
hantar makanan kat mak aku

alhamdullillah.. aku dapat berkongsi apa yang aku dapat dengan keluarga aku..

No comments: