Tuesday, May 12, 2009

Giliran aku bila?

salam..
semalam aku terlena dengan membayangkan
saat aku nanti bertunang
merisik dan menyampaikan hajat
untuk menyunting dihalaman
sekuntum bunga yang ingin menyerikan kamar aku

heheh
pagi pagi dah berbunga bahasa..

semalam.. aku masak bihun, agar agar.. muffin - mad yang buat..
aku ajar sikit sikit jer..

pastu.. kueh tak sempat nak goreng..
esok geng -geng suria nak datang umah
aku ingat nak masak bihun jugak la.. pastu buat kueh sikit
baca doa selamat sikit kat umah aku nie
ye la..
tak buat buat pun..
so.. aku kena siap siapkan awal sebelum diorang datang..

semalam bile mengamati wajah TAHA.. aku rasa sayup jer kehidupan aku
rasa seronok tengok taha.. yang penuh ilmu agama didada..
kematangan sebagai seorang calon suami dah terserlah
tutur kata yang sopan dan suara yang cukup tempo dan rimanya
memang padanlah ada cinta yang melekat sehingga bersatu dijinjang pertunangan
esok aku nak tolong yang mana yang patut dalam menggubah hantaran..
harap harap cantek la..


hari nie.. petang nie nak jumpa FIDA.. nak bagi gambar kahwinnyer
yang mana aku ngan suria yang g amek gambar dia tempoh hari
praktical untuk suria dalam job..
heheheh

target aku bulan nie nak kuruskan badan
tapi senaman tak buat langsung
so.. aku harus bersenam petang nie
nak masuk gym petang nie
at least keluar penuh jantan nie..
sebut pasal bersenam...



teringat saat kecik dulu..
bile waktu PJ setiap minggu 2 kali..
aku mula cari alasan
aku memang suke PJK.. boleh release
tapi aku tak ada seluar trak..
yang ada dulu dah tak muat dan koyak kat kangkang
nak beli yang baru.. aku tak sampai hati
mana lah aku tergamak nak mintak duit kat mak 20 ringgit nak beli traksut
duit untuk belanja setiap hari ke sekolah.. cuma 50 sen jer sampai tingkatan 2.. mak naikkan 1 ringgit
tapi boleh beli nasi lemak dan tak cukup nak beli air
aku pun bawak bekal jer..
duit lebih yang aku tak guna tu.. balik sekolah aku g main game kat fun fair
memang membazir..

tulah sebab
bile aku nak buat PJK malulah bile pakai seluar ketat sebab tersembul burung tu
so.. alasan aku
aku ada asma.
bile bercakap ngan cikgu terpaksalah aku buat macam sesak sesak nafas
so.. kawan aku hasni yang sememangnya ada asma..

start tu aku memang malas nak bersukan
padahal aku boleh main semua sukan
main pingpong boleh, badminton boleh..
macam macam la.. aku leh
tapi tak lah jadi super star..

sekarang aku hanya pandai main bowling ngan catur jer..
insyaallah pada bulan 6 nanti.
aku g skudai.. wakil selangor .. kepertandingan sukan MARA kat sana
itulahhh dia..
harap harap boleh berjaya..

No comments: