Wednesday, July 8, 2009

Intan Yang Tercanai.. di DBP semalam

salam..
semalam dengan kekuatan 45 orang
aku mengangkut student PJ terus ke DBP..
kira ok lah bebudak yang ikut tu
intan yang tercanai tu aku bagi 65 % markah
kalau aku menilai
konsep monolog yang diutarakan
kurang aksi dan lebih penceritaan
membuatkan jalan cerita lemah dan kurang menarik
aksi runtuhan tanah yang diselimuti kain merah tu je yang agak menarik
kemunculan 3 lembaga suci pun tak menampakkan kekuatan
OG agak biasa dengan pembacaannyer
tak ubah macam baca sajak
zizi dan juara ayod.. sangat bagus dan menghayati dengan baik
gaya lakonan tak semestinya perlu over atau keterlaluan
cukup dengan sederhana tapi menyerap ke jiwa penonton
bagi aku
percubaan monolog teater nie bagus
dan set pentas yang bagus serta penata cahaya yang bagus
cari segi dialog, agak kaku dan kelihatan seperti membaca
tidak natural...

tapi tak pe..
semua dah ok dan bebudak aku pun suke gamaknyer
lepas tu aku g ke DOWN town dan belanja kengkawan makan..
balik kul 12.. sampai 12.30 terus hantar budak ke hospital.. sesak napas..
sampai kul 4.30 pagi
nasib madan ada
berteman aku ngan dia semalam..
aku berdengkur tak ingat kat kete
budak tu datang aku masih tak sedar

untuk insan yang tersayang
selamat hari ulang tahun
moga kita terus bertahan mengendong cinta yang dah sebati dijiwa kita...

No comments: