Tuesday, September 8, 2009

Six Sense : Deria Ke 6 memang membantu


salam..
pagi nie aku terlewat 30 minit ke opis..
memang tido tu satu yang mengedapkan..
tak pe la.. aku lewat.. lagipun baru sekali aku lewat untuk bulan nie
maklumlah..
terlalu sedap tido dalam mimpi yang nyata..

semalam..
aku masih terbelenggu dengan konsep cinta
apakah aku perlu menjaga hatinya dengan sebegitu rupa..
ataupun aku terlalu telus sehingga menyakitkan hatinya..
pagi tadi aku dah buat keputusan..

aku harus jujur 100% akan segala tindakkan aku
biar dia tahu.. tiada rahsia antara aku dan dia..

sayang.. sayang jangan risau..
cinta itu tak pernah nak beralih arah..

hmmm
pagi tadi.. dengan lewat nyer..
aku terus ke opis dan mula untuk study..
aku memang tak leh fokus..
dengan masalah cinta..
dengan masalah tak paham apa yang aku baca.

aku asyik dok ingat kat bubur caca yang mak aku buat
dan pagi tadi aku dah hangatkan..
mana lah tahu buka poser nie boleh rasa..
tapi six sense aku asyik suruh aku balik jer..
ye lah ntah apa kena plak..
aku dengan ringan hati balik la..
dalam lif memang dah ada rasa macam tak kena..
ada bau hangit..
hidung aku nie kuat ajer..
hmmm
aku terus bergegas buka pintu umah dan...
"ya Allah..." kata aku..
lastas terus aku ke dapor
kat umah tu dah jadi macam dicameron highland plak..
berasap
aku terus tutup gas yang masih terbukak nak dekat 3 jam..
nasib lah tak meletop..
kalau tak abis satu bangunan hangus..
tak beraya lah aku

si bella pun dok sorok sebab asap tebal sangat
bau nyer memang hangit..
abis melekat kat baju aku..

hmmm
petang nie aku balik ampang lagik
seronok jugak dok buke ngan ayah ngan mak..
ada kakteh ngan kak long

mak aku merungut sebab semua anak yang berkahwin.. g balik kampung..
kak nora balik Kuak.. ijal balik tanjung malim.. kakcik balik kuala muda.. ngan mamat balik kat sg petani..
semua belah utara ..
mak kata " hilangnya fitri".. maknanya.. tak meriah la..
ye la..
mesti dia dok ingatkan masa zaman dulu kami 10 beranak sambut hari raya..
memang meriah..
kali ini.. aku lah beraya sakan kat umah

ada ayah, emak, kak long, aku, kak teh ngan ina..
ber enam pun meriah jugak..

tahun nie aku nak bawak mak kat jalan TAR..
nak borong baju murah ngan kueh raya..
hehehhehe
kak teh ngan lina mesti nak ikut jugak..

tahun nie aku raya.. salam mak ayah mesti aku nangis punya
sebab sebelum nie aku tak ada perasaan
sebab tahun nie rasa lain sikit..

No comments: