Wednesday, December 23, 2009

Lama Tak Berkarya

salam..
dah lama betul aku tak berpuisi dan berkarya disini..
selalunyer aku gunakan fotopages aku untuk taip sajak spontan..
malam nie.. aku cube sampaikan rasa hati ini dalam bentuk puisi
semoga tenang aku tido malam nie..

________________________
Merindukanmu setiap detik nadi
________________________
Berbicara tentang rindu
perlukah aku menyatakan istilahnya
kadang terfikir
untuk membelai rindu
tanpa menyebut namamu


Berkata tentang rasa
haruskah aku mengunkapkannya
adakala terdetik
untuk memeluk rasa
sepanjang masa nafasku


mengenali dirimu
memberi nyawa tentang perasaan
menghulur nadi percintaan
melakarr keindahan dalam sanubariku
setiap waktu


aku mungkin telah lama
dibawa arus ini
dan melamarmu
menjadi teman yang paling mulia

menjadi deria dengar yang paling setia
kerna matamu
pasti memberi aku
penawar rindu
yang pastinya.. akan ku pahat kuat
dalam kalbuku..

syam PJ
1.00 pagi 24/ dis 2009

No comments: