Saturday, June 26, 2010

Seronoknya Berada Dirumah

salam..
memang indah kalau hidup dalam ketenangan..
bile berada dirumah.. terasa seronok dan rasa selesa sangat
aku terbongkang kat mana pun.. tak ada halangan..
umah mak ayah..
rumah yang membesarkan aku dari kecik sampai gemok macam nie..
aku memang tak miss balik sekarang
umah kat Pj ngan Ampang memang 30 minit je sampai
kalau petang adalah 2 jam nak sampai..
memang jauh beza hidup aku sekarang ngan dulu..
dulu kat beranang.. sebulan sekali aku balik
sekarang.. ampang nie jadi lokasi aku menenang diri..
dan aku dapat rasakan.. keputusan aku pindah memang ada hikmahnyer
aku dekat ngan family dan aku rasa seronok sebab dekat ngan kawan kawan.. terutamanya.. lola ngan apez
cakap je.. nak kuar minum kat mana..
cepat je aku pergi dan jumpa lola ngan apez.. berteman mad yang setia mendengar gosip aku ngan lola..

sejak aku pindah nie memang rezeki pun tak penah putus
melimpah ruah
ingat lagi nasihat mad..
kalau kita bersedekah.. balang rezeki kita nie tak ubah macam VAKUM,,
makin kita kosongkan.. makin banyak ruang untuk disedut..
memang tepat perumpamaan itu..
tak silap aku hadis..

sekarang pun.. aku cube menjejak jodoh aku..
aku dapat rasakan betapa aku sedang menghampiri perkahwinan
dan aku perlu bersedia zahir dan batin
agar aku jadi suami yang terbaik untuk isteri aku,,
harap harap aku memiliki isteri yang menjadi kaki dan tangan aku..
yang faham dan memberi peluang aku memahaminya..
aku harap harap.. aku berjaya..

ini antara gambar tempoh hari.. aku pergi perkahwinan rakan TOT UPM pangsun.. terus aku bergegas jumpa mak ngan ayah kat Masjid Petaling Jaya. Rupanya.. kenduri tu dah terlepas.. seminggu lepas. kesian ayah .. excited nak pergi kenduri kawan dia.. last last aku bawak balik ke umah aku.. minum air kelapa.. dan segala bagai...

1 comment:

- zuriey - said...

banyaknya pertandingan yang dia menang. bertuah dapat knal awk. bukan selalu jumpa