Wednesday, August 11, 2010

Bella dan Tragedi Mimpi

salam..
selalunya aku akan tido dan sangat nyenyak tidor..
kali ini aku tido jam 1 dan tersedar kul 4.30 untuk bangun sahur..
lepas sahur dengan air mineral satu botol..
aku terus tidur dan termimpi plak tentang bella..

masa tu aku ngan apez dalam satu kawasan tinggi dalam 13 tingkat kot..
keadaan rumah yang ala ala tingkap tak bergrill..
entah macam mana.. aku dipanggil oleh apez..
"syam .. syam .. tengok nie.."
aku seronok lah tengok gelagat apez yang melambung lambung bella..
"tengok nie" apez cakap..
terus aku terkelu nak berkata apa apa..
apez lepaskan bella yang sedang didukungnyer ke bawah sampai aku menoleh kebawah yang ada bas datang nak gilis bella..
lepas bas tu lalu.. bella masih dalam keadaan sempurna..
dan aku tengok dia masih tak bergerak..
apez terus cakap..
"bella hebat.. mesti tak ada apa apa"
aku tak tercakap apa apa pun.. terus lari mendapatkan bella yang tengah tersadai kat jalan..
masa sampai kat jalan.. memang aku tengok bella parah dan masih boleh bangun..
dia berjalan dengan pelan pelan..
aku terus berlari dan sambut dia.. dan dukung dia..
tahu tahu jer.. kepala bella dah terkulai layu..
aku memang meratap bella.. masa tu..
sedih lah sebab dialah tempat aku meluahkan segalanya..
tempat aku main main dan bergurau senda..
tempat aku melapaskan marah..
tempat aku berkongsi sepinggan makanan dengan dia..

bile aku bangun..
bella dah kat depan muka aku..
mungkin dia hairan kot aku mengigau..
sekarang kedudukan rumah bertukar sedikit..
dah ala ala.. lain.. bella tengah nak sesuaikan diri dia la tu..
memang mimpi tu buat aku amek bella dan pelok dia kuat kuat,..
"bella.. papa sayang bella taw "
ini gambar rumah sebelum pengubahsuaian..

No comments: