Sunday, August 16, 2009

Blog Ini untuk Aku meluah rasa BUKAN untuk paparan UMUM

salam..
hari nie hari kedua aku di Sayembara Puisi Merdeka Peringkat Kebangsaan
lepas bertanding semalam
aku rasa puas sangat dan aku dah buat yang abis baik
memang aku dapat aura tu..

lepas bertanding.. encik roslan madun ajak minum kat kedai rasa sayang.. jalan yap kuan seng..
makan punya makan.. dah 1.30 pagi..
aku pun bergegas plak..
tetibe dalam nak balik tu.. ada seorang teman deklamator nie cakap
suruh jaga bahasa dalam blog ..
aku agak terkejut..
ada jugak yang baca blog aku nie..
padahal tujuan aku menulis blog nie.. adalah untuk mencatit kisah hidup aku
secara terus dan tak selindung
bahasa yang aku karang nie agak santai dan direct
aku suke meluah rasa di blog seperti ini dan TIDAK MENGHARAPKAN pun orang membaca
bile dia menegur begitu
aku tertawa dan rasa begitu prihatin orang tentang kehidupan aku..
jadi aku akan buka blog baru yang orang tak tahu..
hehehehhe
kenapalah orang sibuk nak baca kehidupan aku
sedangkan aku menulis ini bagaikan menulis sebuah diari..
laras bahasa yang santai dan pasar buat aku rasa puas menulis
hmmm
memang kelakar..

aku dengan cara aku
be my self..

ehhmmm
next week aku dapat 2 undangan baca puisi.. kat USIM dengan kat UITM shah alam..
aku bawak je la.. puisi TAMAN MERDEKA yang aku bawak kat kebangsaan
harap harap rezeki menyebelahi aku..

untuk pertandingan IPMA.. pertandingan deklmasi puisi akan diadakan di kuantan..
aku nak masuk la..
hehhehehe

No comments: