Sunday, August 16, 2009

Puas walau Tumpas

salam..
seminggu tido tak lena
tapi makan tetap berselera..
aku menghitung detik nak mengangkat sajak
ratna laila shahidin " taman merdeka"
sesungguhnya
hari pertama saringan aku betul rasa puas bile baca sajak
walaupun ada sikit lari fokus
tapi keyakinan aku cukup tinggi dan semakin bersemangat
bile mak plak sempat datang menyaksikan aku..
fuhhh lebih bersemangat lagi
aku kagum tengok deklamator lain.. macam kak suliza, aku murba, abang polis tu.. ngan tarmizi putrajaya
bagi aku bacaan diorang meresap sampai ke dalam jiwa.. cehhh..
mungkin bukan menjadi rezeki tahun 2009 nie..
aku ngan aku murba tak bersempatan nak menjejak pentas akhir..
tapi aku rasa masing masing dah puas ngan persembahan sendiri..

aku pun heppy je.. dapat duit tambang dengan duit saguhati
aku dah pun beli BIOLA sebagai tanda untuk mengingati duit tu..
duit kemenangan KL hari tu 800.. aku dah bagi mak semua..
saguhati nie.. aku dah belanja beli biola.. yang dari zaman universiti lagi aku inginkan
akhirnya aku beli jugak.. hari ahad lepas kat area pudu..

housemet merangkap juru latih aku.. beli aquarium.. habis lah 300 jugak beli benda tu jer..
jadi umah kami berseri seri ngan ikan ikan yang comel comel..
bak kata mada.. "ikan nie penyeri"
sampai tertido aku dia menyiapkan aquarium dia yang menjadi hiasan atas TV plasma 42 inci tu
yang jugak dia baru beli.. nak dekat 5000.

syukur rezeki kami berdua sentiasa tak putus

nak menjelang ramadhan nie..
aku ingat nak belajar meniaga sehari dua..
seminggu sekali udah la..
bukan nak rasa duit untung pun..
nak cari pengalaman jer.,.
nak niaga kena ada lesen..
jadi aku niaga kat tempat aku nie jer la..
bukak je meja selamba dan niaga..
mesti madan pun suke.. heheheh
aku nak jual agar agar dengan kueh muih pelbagai jenis..

hmm
pagi nie aku terlena terbabas..
terus bangun kul 11.30
petang aku ada class..
nak kena study dulu
karang melopong plak tak tahu nak ngajar apa..
tu lahh dia..

tak sabar nak jumpa LOLA ngan apeez..
nak cerita macam macam nie..
lola baru balik thailand..
haruss aku pakai topeng
manalah tahu
heheheheh

No comments: