Tuesday, September 1, 2009

semangat MERDEKA


salam..
ini aku nak paparkan sedikit detik kembara merdeka tempoh hari
aku ngan madan round KL ngan g taman TUN beli baju timberland...

memang semangat la aku siap balut 2 pintu ala ala semangat merdeka
orang dok tengok jer.. ye la.. diorang nie dah tak semangat nak merayakan hari merdeka
masing masing sebuk mementing kaum masing masing
aku pun pening nak pikirkan pasal 1 malaysia nie..
sekolah cina ngan india masih ada..
masih ada sekolah jenis kebangsaan.. walhal.. untuk menjadikan 1 Malaysia.. sekolah itu dulu kena formatkan dengan 1 Malaysia..
bile dan berjenis jenis nie..
maka tumbuhlah puak puak..
itu pandangan peribadi aku
idea 1 Malaysia nie memang bagus mementingkan perpaduan.. tapi transpormasi tu perlu jelas dan tepat..
harap harap.. kita bersatu dalam semua lapangan.. baik ekonomi mahupun sosial..
jangan nanti ada yang memberontak sebab haknya telah diragut..
itu yang aku risau..

jadi.. kaum lain.. perlu lihat..
asal usul masing masing
tanah melayu untuk orang melayu...

No comments: