Monday, January 18, 2010

Selasa : Baru Dapat Nadi Kerja Kembali

salam..
hari nie baru aku dapat momentum nak keje..
semalam dengan penat tak ingat dunia..
ditambah.. malam tu ada dinner kat The Legend Hotel lagi..
Anugerah Sastera Perdana..
memang gemilang dan aku cukup bersemangat nak berkarya start tadi tadi jugak..
puisinya tak buat lagik
tajuk dah siap..
" Giliran yang Tertangguh "
tu lah.. tajuk puisi yang matt cadangkan kat aku..
aku akan spend time untuk hasilkan seminggu satu puisi dulu yang berharga..
aku memang akan berusaha ke arah tu..
"semestinya" .. kata kata lola..

semalam.. memang seronok..
dengan matt, apez ngan lola..
memang meriah.. kalau jumpa lola.. memang tak abis patah perkataan yang akan dibualnyer
ada jer idea aku ngan lola..

semalam.. dapat lah jumpa orang yang ala ala.. tak pandai nak berbudi bahasa..
sehingga aku kat sebelah dia pun tak der nak tegur.. main duduk dan tak salam langsung..
fuhh manusia dari mana ntah..
kisahnya.. aku dapat meja ke 25..
pastu aku ngan matt duduk situ..
datanglah 2 manusia lelaki kat meja aku..
lola ngan apez masih dalam perjalanan..
bile aku dekat duduk sebelah dia.. aku tanya lah..

"dari mana encik ?"
dia jawab "dari PPJ"
aku kata "ye.. dari mana tu?"
dia jelaskan " persatuan penulis JOHOR"
wahh.. cara cakap yang hebat..

tulah perkataan yang terakhir dia nak jawab..
dia rasa dah best sangat dan megah sangat dengan persatuan penulis..
hmmm macam tu lah orang melayu..
baru ala ala jadik persatuan penulis.. dah mendabik dada.
bukan menang pun anugerah semalam.. ala ala jadik juru gambar camera murah je kat pakcik dia..
cukup memalukan..
ye lah.. mungkin dia tengok aku tak biasa dalam arena pernulisan..
tak pe la..
yang penting.. aku akan kearah menjadi penulis terkemuka..
yeahhhh.. yakin boleh!!

No comments: