Saturday, September 18, 2010

DEMAM Raya.. Demam Cinta..Demam Kerja..

salam.
pagi ini aku tersedar kul 6 aku dah bangun
terlelap kat kerusi diruang tamu dan terus tertido..
memang aku kalau tido tak sedar diri..
dah 2 biji panadol aku telan semalam..
kuat kejap dan ini lemah balik
kalau aku di PJ memang terbaring je la aku..
kalau kat ampang nie
ada mak , ayah dan kak long
aku akan senantiasa bersemangat
bile berada di ampang
bile datang musibah.. masalah
ampanglah tempat aku tuju..
kalau aku suka , gembira... kat ampang jugak lah aku tuju
memang ampanglah syurgaku..
pagi ini aku terus tolong mak masak yang dah berkeletong keletak kat dapor
aku terus potongkan kacang panjang
potong tempe..
sambil tu aku masakkan nasi goreng satu kuali besar..
lepas tu aku terus masak sayur semua tu..
relax lepas tu aku dah rasa pening kepala dan cuba pikirkan hal hal duniawi nie
hmmm
memang susah nak aturkan hidup
dan aku sekarang lebih kuat dari sebelumnya
untuk berjaya memang macam nie
kini aku dah ada semangat nak niaga tupperware nie
perniagaan baru yang aku ingat.. boleh aku gandakan pendapatan sampingan aku

ini pagi ini aku nak karang sebait puisi pagi ahad

**********************
Terlena dalam waktu tersisa
**********************

Bersandar pada dinding waktu
kepiluan membuat aku menutup kelopak mata ini
dan lantas jendela mimpi terbuka
membawa aku pada dasar kehidupan baru
tika jarum jam warna merah berlari
dalam saat saat melewati masa berlalu

Berlari dalam mimpi itu
cukup mudah
masuk dan keluar
dalam babak cerita
dan ceritera
semuanya pantas berlaku
dan dalamnya
terkandung seribu hikmah
dan aku cuma mampu
mengutip
sisa - sisa kematangan
yang pastinya
kedut pada wajahku
adalah bukti
babak itu
sampai kepenghujungnya

syamputra
19 sept 2010
1.10ptg

No comments: